Sayfalar

13 Şubat 2012 Pazartesi

İlham perim,Whitney Houston!

Sanatcilarin toplumlar uzerinde cok buyuk etkileri var,bu bilinen bir gercek.Son donemde illuminati uzerine yapilan yorumlarin cogunda,illuminatinin,toplumu istedigi yonde sekillendirebilmek icin,sanatcilari kullandigi,bu sanatçıların buyuk bir star olmak icin yaptıkları anlaşmalardan  caydıkları zaman ise ise iplerinin cekildiği yonunde.Binlerce yildir savaslarin baslica sebebi olan dil,din,ırk,para bile sanatin ve sanatcinin,insanlari ortak bir paydada birlestiren gucune karsi koyamiyorken,belki de gercekten boyle bir sey vardir.Her insanin icinde guzellikler,derin ve hassas duygular var,cok kuytularda kalmis olsa bile guzel bir tablo,buyulu bir melodi,bir soz,bir ses,ozgurce ve ahenkle danseden bir dansci,o guzellikleri ortaya cikarmaya yetebiliyor.Tabii bu Polyanna'nin agzindan cikmiscasina sarfettigim sozler,sanatcilar,efendilere degil,sanata hizmet ettigi zaman gerceklesiyor


Aurasi cok guclu,farkli bir isigi var,inanilmaz derecede yetenekli vs.gibi sozlerle tanimladigimiz sanatcilarin,diger sanatcilar ve sanatci adaylari uzerindeki etkisinin,normal bir insana gore kat kat fazla olduguna inaniyorum.Yoksa onalti yasinda dunyadan habersiz bir kizin(bu ben oluyorum),sahnede o coskulu kalabaliga karsi kollarini iki yana acmis,piril piril gozleri ve muhtesem sesiyle "Show must go on" diye haykiran adamin öldügünu duyunca, hickira hickira aglamasi nasil aciklanabilir ki.Olumu yakistiramamistim ona.Kendimi defalarca sahnede dusunmus onun gibi hayal etmistim.


Freddy Mercury gibi beni heyecanlandiran bana ilham veren bir ses daha vardi o yillarda."How will ı know" diye caglarken farketmistim onu.İlk Grammy'sini alirken ki urkek,ince,kirilgan hali ile sahnedeki esip,kukreyen kizin ayni kisi olduguna inanmak zordu.Gerci bu tezatlik onu benim gozumde daha carpici kiliyordu.I wanna dance with somebody ile saatlerce dans edip ona eslik ediyordum ama onun bundan haberi bile yoktu.Saving all my love for you ile ne platonik asklar yasiyordum kimse bilmez.didn't we almost have it all,where the broken hearts go dinleye dinleye eskiyen ve yenisi alinan kasetler...I'm your baby tonight ile yine icindeki
eglenceli,neseli yanı, All the man that I need ile melankolik yanini kendime yakin buluyor,olmayacak sahne hayalleri kuruyordum sayesinde(ama oldu)Vee 1992 buyuk patlama!Yer gok I will always love you diye inledi.Kosulsuz sevebilme erdemine sahip,sadakatin oncusu,olumune sevenler dernegi kuruldu nitekim.Nice cift,yol arkadasina bu sozu verip,ilk dansini bu sarkiyla yapti,hem de dunyanin her yerinde.Shoop shoop derken,gonul bu, ota da konar,pislige de diyordu bize gore...
I'm every woman,it's not right but it's ok,heartbreak hotel,when you believe,My love is your love,i have nothing sayisiz sarkisi ve o guzel sesiyle benim icin gercekten onemli bir sanatciydi.

Dun, bir otel odasinda olu bulundugunu duymak,ikinci Freddy vakam
oldu.İnanamadim,yakistiramadim ona olumu.Hayatini uyusturucuyla mahvettigi,Bobby Brown'in onu bitirdigi,vs.vs. Bir suru sey konustu insanlar arkasindan.Elalemin kadini olmus bize ne diyen mi istersin,uyusturucu kullaniyormus,icki iciyormus gebersin diyeni mi istersin neyse iste, dincisi,irkcisi her bir halti buyuk bir cehalet icinde ortaya cikti yine.Her ne olursa olsun
kendi secimleri ile bir hayat yasadi.O benim icimdeki ruhla ve ne yapacagimi bilmedigim yetenegimle, kilometrelerce uzaktan bir bag kurdu,bana ilham verdi.Ben onu her zaman parlak bir yildiz olarak gordum,sarkilarini dinledigim surece de oyle gormeye devam edicem.Yazmaya baslarken bahsettigim su meshur illuminatiye de bir cift lafım olacak eger gercekten bu isin sorumlusu sizseniz,olan oldu uzgunum. onun yozlasmamis muzigi ve yorumu hala bir coklari icin ders niteliginde.Zaten bunun ustesinden gelemediginiz icin ipini cekiyormussunuz ya.Bilmiyorum artik oyle diyorlar.


Uzgun olunca ne dusunecegini sasirirmis ya insan ona verin artik bu hurafe mi yoksa gercek mi ne oldugunu anlayamadigim mevzulara girisimi.Soylemek istedigim aslinda su ki Whitney Houston, benim icin "I will always love you" dan cok daha fazlasiydi.

Huzur icinde yatsin,ilham perim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder